חשיבות התוכן בעולם של אינטרנט ומועדוני לקוחות

עולם האינטרנט מספק אינסוף מידע. למעשה אנו חשופים לכל מכל ,ניתנת לנו האפשרות לדעת כל דבר ודבר לגלוש באינספור אתרים,ללקט ולעבד מידע .יחד עם זאת תמיד נחפש את המוכר ואת הידוע. לכל אחד מאיתנו פורטל קבוע אליו הוא גולש לקבל מידע הן אקטואלי והן בתרבות הפנאי על סוגיה. לכל אחד מאיתנו הרגלים קבועים בדיוק כמו בטלווזיה,רדיו או עיתון מועדף, לכולנו החופש לחפש ולמצוא דברים מעניינים. למרות שתמיד נחזור אל המוכר והאהוב נחפש אינספור אתרים נוספים על מנת להגביר את גירוי המידע הטמון בנו ולמצוא עולמות נוספים מעניינים יותר ומעניינים פחות. כולנו רוצים לקבל תכנים מיוחדים העונים על הצרכים שלנו.

באם ניקח את הפיסקאות האחרונות ונשליכם לעולם השיווק, הרי שכל מנהל שיווק באשר הוא היה רוצה לדעת מה בדיוק אוהבים לקרוא ולדעת הלקוחות שלו. מה הטעם שלהם? היכן הם אוהבים לנסוע? באילו אתרים הם גולשים?מה גילם?מה תחביבם?מה המוצר המועדף עליהם ועוד. לצערנו המדע האינטרנטי עדיין לא סיפק את התשובה ועל מנת לקבל מידע שכזה עלינו לשאול את הלקוחות שלנו. (עיין ערך בניית תפעול והקמה של מועדוני לקוחות באתר www.az-ma.co.il).

בעולם של מועדוני לקוחות ושימור לקוחות באינטרנט ישנה חשיבות מכרעת להעברת הממסרים והתוכן לכל אותם אלפי לקוחות קימים ופוטנציאליים. באופן תחקירי התגלה כי הדרך הטובה ביותר לשמור על קשר עם הלקוח הוא באמצעות מגזין לקוח ולכן לא מעט חברות החליטו על הקמת מועדון צרכנות והפקה של מגזין לקוחות אינטרנטי או מודפס. כפי שציינתי קשה לאמוד ולדעת אלו תכנים יש לרשום באותם מגזיני לקוח. קשה לדעת מה באמת מחפש הלקוח ומה באמת היה מניע אותו לפעולה או להבנה שהחברה מחזרת אחריו. בניית נכונה של תכנים, בדיקה מעמיקה של רצונות הלקוח עשויה לסלול את הדרך לליבו ובטח אח”כ לכיסו. יש לאמוד נכונה את גילו של הלקוח על מנת להתאים לו תכנים רלוונטיים,יש לדעת באם מדובר בנשים, גברים ,נוער, ילדים על מנת לכוון נכון במסרים,יש לדעת מה הם התחביבים שלהם על מנת להציע להם פיתויי תוכן מדוייקים, יש לדעת את המיקום הגאוגרפי וזאת על מנת לכוון נכון הפניה להטבות שניתנות, יש לדעת את הסטטוס שלהם, רוווקים ורווקות או נשואים ונשואות, בעלי משפחות או לא וזאת שוב על מנת לזקק כמה שיותר את התכנים ואת המסרים שיגיעו לרמת דיוק גבוהה ככל האפשר.

העברת תכנים נכונים הם הפתרון לשימור לקוחות נכון, טיפוח נאמנות לקוח שמסתכמת בסופו של דבר בעלייה ברווחי החברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *